TEST: LG Nexus 4 - świetna propozycja od Google

Na wstępie pragnąłbym zaznaczyć, iż przeprowadzane przeze mnie testy będą miały trochę specyficzny charakter. Nie będą to szczegółowe analizy i opisy wszystkich funkcji, lecz bardziej subiektywne i krótkie recenzje mające na celu przedstawić najważniejsze funkcje oraz plusy i minusy. A teraz do rzeczy, LG Nexus 4 jest telefonem dostępnym na rynku od listopada ubiegłego roku, w Polsce pojawił się dopiero pod koniec marca b.r. Ja posiadam go od kilkunastu dni i postaram się pokrótce przestawić ten sprzęt.
Najważniejsze cechy dotyczące specyfikacji to: 4,7 calowy wyświetlacz o rozdzielczości 1280x768 pikseli, czterordzeniowy procesor Qualcomm Snapdragon S4 Pro APQ8064 (o taktowaniu 1,5 GHz), 2 GB pamięci RAM, układ graficzny Adreno 320 oraz aparat o rozdzielczości 8 Mpix.

Wykonanie to prawdziwy majstersztyk. Przednia część sprawia wrażenie jednolitej tafli szkła i kiedy ekran jest zablokowany, często zdarza mi się pomylić górę z dołem. Tył natomiast również pokryty jest szkłem, pod którym znajduje się niesamowita mozaika ułożona z małych kropek, mieniących się pod światło i zmieniających się w zależności od kąta patrzenia. Pytanie, czy szklany tył wytrzymałby upadek na ziemię? Krawędź wykonana jest z lekko gumowego plastiku, dzięki któremu chwyt staje się pewny.

Wyświetlacz wykonany został w technologii True HD IPS Plus i moim zdaniem, po przesiadce z Samsunga, uważam iż jest znakomity. Nie miałem żadnego problemu z przyzwyczajeniem się do niego i od razu zapomniałem o cukierkowych i mocno przekontrastowanych AMOLEDach.




Do kolejnych plusów można zaliczyć sam system. Ponieważ jest to Nexus, czyli telefon sygnowany przez Google, to mogę być pewien, że co najmniej dwie najbliższe duże aktualizacje Androida nie ominą mnie i mój telefon dostanie je jako pierwszy. Aktualna wersja JB 4.2.2 w połączeniu z dobrą specyfikacją jest niezwykle szybka i płynna. Nie doświadczyłem jeszcze żadnych lagów, ani bugów.

Aparat w Nexusie jest wystarczający. Nie powala on na kolana, jednak do robienia fotek na imprezach, czy nagrywania śmiesznych filmików ze znajomymi w zupełności wystarczy. Rekompensatą jest dużo funkcji i ciekawych trybów. Bateria o pojemności 2100 mAh również pozostawia trochę do życzenia, jednak w zupełności pozwala na cały dzień intensywnego użytkowania. Kolejną niedogodnością jest brak slotu na karty pamięci. Do wyboru mamy dwie wersje, z pamięcią 8 GB i 16 GB, ja posiadam większą i spokojnie mogę stwierdzić, że jest wystarczająca.

Cena za wersję 16 GB to 1600 zł (w sieciach sklepów z elektroniką) oraz około 1300 zł (w serwisach aukcyjnych). W polskich sieciach komórkowych Nexusa można dostać w Play i Orange.

Podsumowując, LG Nexus 4 może nie jest najnowszym telefonem, może nie posiada wyświetlacza Full HD czy ośmiu rdzeni jak najnowsze flagowce (SGS4, HTC One czy Sony Xperia Z), ale ma znakomity stosunek jakości do ceny i jest telefonem godnym polecenia.




Oficjalna strona: http://www.google.pl/nexus/4/

1 Comments:

darmoweoprogramowanie pisze...

Po akcjach z reklamacją TV w LG zastanowiłbym się 10x nad kupnem ich kolejnego produktu :)

Prześlij komentarz

 
Copyright © MODERNITY